Ministerul Finanțelor anunță inițierea procesului de înmatriculare la Programul de instruire și certificare în domeniul auditului intern în sectorul public, pentru nivelul de bază, nivelul intermediar și nivelul avansat.
Perioadele de desfășurare a cursurilor de instruire planificate pentru semestrul II al anului 2025 sunt:
- Cursul de instruire pentru nivelul de bază: 05-26 septembrie 2025;
- Cursul de instruire pentru nivelul intermediar: 30 octombrie – 21 noiembrie 2025.
Sesiunile de instruire pentru fiecare nivel, cu o durată de 62 ore academice, se vor desfășura în format on-line (pe platforma ZOOM).
Conform prevederilor pct. 171 al Regulamentului privind dobândirea, confirmarea și dezvoltarea calificării profesionale în domeniul auditului intern în sectorul public, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 556/2019 (cu modificările ulterioare), participarea la cursul de instruire este gratuită pentru angajații autorităților și instituțiilor bugetare, costurile fiind acoperite de Ministerul Finanțelor. Pentru celelalte categorii de participanți, cheltuielile vor fi suportate de angajator sau de participant.
Pentru a asigura buna desfășurare a procesului de înmatriculare, Comisia de certificare se va întruni în ședință cu 5 zile lucrătoare înainte de data începerii cursului de instruire, pentru examinarea cererilor de înmatriculare înregistrate și aprobarea listei participanților admiși la Programul de instruire și certificare pentru nivelul corespunzător.
Conform prevederilor pct. 10 al Regulamentului menționat, participarea la Programul de instruire și certificare este condiționată de corespunderea candidatului criteriilor de eligibilitate stabilite, care se referă la:
- formare profesională;
- experiență profesională;
- după caz, promovarea examenului de evaluare a cunoștințelor corespunzător nivelului precedent al Programului de instruire și certificare.
Astfel, pentru a obține calitatea de participant la Programul de instruire și certificare, pentru fiecare nivel, candidatul va depune prin intermediului platformei https://certificare-ai.mf.gov.md o cerere de înmatriculare cu anexarea următoarelor acte confirmative:
- copia buletinului/cărții de identitate;
- curriculum vitae, întocmit în format Europass;
- copia diplomei de studii;
- documentul ce confirmă experiența profesională;
- documentul ce atestă locul actual de muncă (sub forma unei scrisori / adeverințe / certificat, eliberat de angajator, care confirmă statutul de salariat și validitatea raporturilor de muncă la date depunerii cererii de înmatriculare);
- declarația pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor anexate (formularul declarației este aici).
- după caz, copia certificatului de evaluare a cunoștințelor pentru nivelul precedent al Programului de instruire și certificare.
De menționat că, autentificarea pe pagina web https://certificare-ai.mf.gov.md se va efectua prin intermediul serviciului guvernamental MPass, cu aplicarea semnăturii electronice a persoanei fizice. Prezentarea modului de autentificare și depunere a cererilor pentru participare la Programul de instruire și certificare este prezentată în îndrumarul video care poate fi accesat la următorul link: https://mf.gov.md/ro/managementul-finan%C8%9Belor-publice/control-financiar-public-intern/registrul-auditorilor-interni
Informații adiționale pot fi obținute la tel. 022-26-28-18, 022-26-28-06 sau prin adresarea unui mesaj la adresa de e-mail: olesea.gatcan@mf.gov.md.