În perioada 05-06 noiembrie 2025, la Ministerul Finanțelor, a avut loc ședința Grupului de lucru pentru evaluarea funcțiilor, având ca scop prezentarea ierarhiei preliminare a funcțiilor din sectorul bugetar și analiza acesteia în baza rezultatelor evaluărilor simplificate și detaliate.
Ministerul Finanțelor, în calitate de coordonator al acestui proces, a subliniat importanța dezvoltării unui sistem de salarizare echitabil, transparent și motivant pentru personalul din sectorul bugetar.
În acest sens, în perioada august-octombrie 2025, Ministerul Finanțelor a organizat cinci sesiuni de lucru în cadrul cărora membrii Grupului de lucru pentru evaluarea funcțiilor, împreună cu reprezentanții autorităților/insituțiilor publice, au evaluat peste 1000 de funcții bugetare, adițional celor circa 250 de funcții evaluate detaliat în cadrul a șase sesiuni anterioare. Procesul a urmărit stabilirea poziţiei fiecărei funcții în ierarhie, precum şi încadrarea acestora în gradele de salarizare corespunzătoare.
Evaluarea funcțiilor din sectorul bugetar, realizată în conformitate cu prevederile Legii privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, urmărește crearea unui sistem de salarizare bazat pe principiile de echitate, transparentă și atractivitate, îmbunătățirea motivației și performanței personalului, precum și să sprijinirea procesului de repoziționare a funcțiilor în ierarhia sectorului bugetar.
Activitatea este organizată cu sprijinul Guvernului Germaniei, prin intermediul Agenției de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) și a Băncii Mondiale, care asigură asistență și expertiză esențială pentru realizarea acestui proces.



