Secretarul de stat Ion Gumene a întreprins o vizită de lucru în raionul Șoldănești

Lun, 26/08/2024 - 13:10 |

Pentru a asigura o colaborare continuă între administrația publică centrală și cea locală, Ion Gumene, secretar de stat al Ministerului Finanțelor, a efectuat vineri, 23 august 2024, o vizită de lucru în raionul Șoldănești. Cu această ocazie, domnul Gumene a avut întâlniri cu reprezentanții autorităților publice locale (APL) de nivel I și II, contabili din cadrul primăriilor și reprezentanți ai Direcției Finanțe din raionul Șoldănești.

Discuțiile au fost axate pe provocările cu care se confruntă autoritățile publice locale și pe inițiativele de politici promovate de minister în domeniile de interes pentru APL. În mod special au fost abordate aspectele legate de parcursul european al Republicii Moldova și reformele care trebuie implementate în următorii ani, atât la nivel central, cât și local, pentru a pune bazele unui sistem echitabil, eficient și transparent de gestionare finanțelor publice.

Participanții au manifestat un interes deosebit pentru (i) reglementările ce vizează salarizarea în sectorul bugetar, în special a specialiștilor la nivel local, în raport cu volumul sarcinilor realizate; (ii) sistemul achizițiilor publice, în special reglementarea achizițiilor de valoare mare, care depășesc perioada unui an; (iii) modul de inspectare a gestionării finanțelor publice la local și (iv) necesitatea instruirilor specialiștilor la nivel local.

Secretarul de stat a subliniat faptul că problemele enunțate sunt complexe, însă soluționarea acestora trebuie începută cu analiza cauzelor primare ale acestora, pentru a identifica cele mai bune opțiuni. În acest context, vizitele în teritoriu sunt esențiale pentru identificarea cauzelor problemelor semnalate și efectele acestora împreună cu reprezentanții autorităților publice locale. Problemele discutate sunt analizate și încadrare în ciclul de politici publice elaborate atât de Ministerul Finanțelor, cât și de alte autorități, în funcție de competențele instituționale.