Secretara generală adjunctă a Ministerului Finanțelor, Ana Luca, a participat la ședința de bilanț privind activitatea Agenției Achiziții Publice (AAP) pe parcursul anului 2024.
În cadrul ședinței, dna Luca a evidențiat rolul Agenției Achiziții Publice ca un pilon de expertiză în domeniul achizițiilor publice. „Vă mulțumesc pentru eforturile depuse în realizarea obiectivelor Agenției și pentru, dedicația, profesionalismul și abnegația de care a-ți dat dovadă într-un an plin de provocări, anul 2024, a declarat Ana Luca.
Directorul Agenției Achiziții Publice, Gheorghe Movileanu, a prezentat sinteza celor mai importante rezultate obținute de instituție în anul 2024, evidențiind progresele înregistrate în eficientizarea proceselor de achiziții publice, consolidarea transparenței și sporirea capacitații instituționale. Totodată, au fost analizate aspectele care necesită îmbunătățiri și provocările care au influențat activitatea Agenției, evidențiind angajamentul pentru soluționarea acestora.
La fel, pe agenda discuțiilor s-au regăsit obiectivele strategice ale AAP pentru anul 2025, orientate spre modernizarea și eficientizarea sistemului de achiziții publice. Printre priorități se numără digitalizarea proceselor de achiziții publice, creșterea transparenței și accesibilității informațiilor privind achizițiile publice, perfecționarea cadrului normativ pentru alinierea la standardele europene, dezvoltarea capacitații instituționale prin instruirea continuă a actorilor responsabili de achiziții publice. De asemenea, se urmărește implementarea unor mecanisme eficiente de monitorizare și control pentru asigurarea corectitudinii și eficienței proceselor de achiziții, asigurarea funcționalității sistemului pentru o mai bună desfășurare a achizițiilor publice, realizarea unor lucrări palpabile și tangibile pentru a demonstra impactul concret al activității Agenției dar și promovarea unei abordări proactive pentru a schimba lucrurile în bine și a sprijini dezvoltarea unui sistem de achiziții publice eficient și transparent.
În cadrul ședinței, a fost abordată și provocarea legată de deficitul de personal cu care se confruntă instituția. În acest context, au fost analizate posibile soluții pentru remedierea situației, inclusiv măsuri menite să atragă și să mențină specialiștii prin motivare non-financiară și creșterea atractivității posturilor, precum și identificarea unor soluții sustenabile pentru suplinirea resurselor umane, necesare bunei funcționări a instituției.
În context, dna Ana Luca a reiterat sprijinul Ministerului Finanțelor pentru consolidarea capacității și activității Agenției Achiziții Publice și a subliniat importanța unei colaborări strânse între instituțiile implicate pentru atingerea obiectivelor strategice stabilite pentru anul viitor. De asemenea, aceasta a accentuat necesitatea unui efort comun în dezvoltareaunui sistem de achiziții publice modern, transparent și eficient, capabil să răspundă nevoilor economiei naționale și să susțină parcursul european al Republicii Moldova.